חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי אגירת חשמל?

אגירת חשמל הוא תהליך של אחסון חשמל לשימוש מאוחר יותר. זוהי צורה של אחסון אנרגיה שניתן להשתמש בה לאחסון אנרגיה חשמלית המופקת ממקורות מתחדשים, כגון אנרגיית שמש ורוח. אגירת חשמל יכולה לשמש גם לאחסון עודפי חשמל שנוצרו על ידי תחנת כוח, שאחרת היה מבוזבז.

סוגי האנרגיה הטובים ביותר עבור מערכות אחסון חשמל הם מקורות מתחדשים, כגון אנרגיה סולארית ורוח. הסיבה לכך היא שמקורות אלה אינם מוגבלים לאזור גיאוגרפי וניתן להשתמש בהם בכל מקום בעולם.

מערכת אחסון חשמלית היא מכשיר המאחסן חשמל לשימוש עתידי. זה יכול להיות סוללה, סכר הידרואלקטרי או בנק קרח. 

סוגים שונים של אגירת חשמל בסוללות

הסוג הנפוץ ביותר של מערכת אחסון חשמלית בבית הוא סוללה.

סוללה אוגרת חשמל על ידי הפיכתו לאנרגיה כימית. ישנם שני סוגים של סוללות: 

  1. חומצת עופרת – 

סוללות חומצת עופרת זולות וכבדות יותר, אך הן מחזיקות מעמד זמן רב יותר מאשר סוללות ליתיום יון

  1. ליתיום יון – 

לסוללות ליתיום יון יש צפיפות אנרגיה רבה יותר, כך שהן יכולות להיטען מהר יותר מאשר סוללות חומצת עופרת ולהחזיק את הטעינה שלהן למשך פרק זמן ארוך יותר.

תהליך הבחירה תלוי בתוצאה הרצויה – האם ברצונך לחסוך כסף או שיהיה לך יותר כוח זמין לפי דרישה (למשל, בשעות השיא). פאנל סולארי יחד עם סוללה מספק את החיסכון הטוב ביותר.

אחסון חשמל הוא טכנולוגיה מתפתחת במשק החשמל. הוא משמש לאחסון עודפי חשמל הנוצרים ממקורות אנרגיה מתחדשים ואספקתו בעת הצורך, למשל, בלילה או בזמן הפסקת חשמל.ישנם סוגים רבים ושונים של מערכות אגירת חשמל והן משתנות מבחינת העלות, היעילות והקיבולת שלהן. למערכות אגירת חשמל בסוללות כנסו לאתר של אורמש