חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו גישור נדל"ן?

גישור  נדל"ן הוא סוג של יישוב סכסוכים חלופי המעורב צד שלישי. המגשר פועל כאדם ניטרלי המסייע לשני הצדדים לתקשר ולהגיע להסכמה.

גישור נדל"ן מהווה אלטרנטיבה להתדיינות משפטית בבית המשפט, שהיא יקרה יותר, גוזלת זמן ומלחיצה עבור כל הצדדים המעורבים. הגישור יכול להיות מרצון או חובה, בהתאם למקרה ולחוק במדינתך.

גישור נדל"ן הוא תהליך המאפשר לשני אנשים לעבוד יחד כדי למצוא פתרון ידידותי לסכסוך ביניהם מבלי לעבור הליכי ליטיגציה ממושכים. 

גישור נדל"ן הוא תהליך שבו צד שלישי ניטרלי מקל על התקשורת בין הצדדים כדי לסייע להם להגיע להסכמה. הוא משמש לעתים קרובות כדי לפתור סכסוכים לפני שהם הולכים למשפט. המגשר אינו מכריע את תוצאות הסכסוך, אלא עוזר לכל צד להציג את נקודת המבט שלו ולהגיע להסכמה ששניהם יכולים לחיות איתה.

הליך הגישור המשפטי מתחיל בדרך כלל בכך שהצדדים מסכימים על מגשר וקביעת מועד לגישור. לאחר שהדבר נעשה, הצדדים נדרשים להחליף מידע על מה שהם רוצים זה מזה וכל מידע שעשוי להיות רלוונטי ליישוב המחלוקת ביניהם. לאחר מכן, המגשר יסייע בהנחיית דיונים בין הצדדים עד שיגיעו להסכמה או יחליטו כי לא ניתן לעשות זאת בשלב זה.

מדוע להשתמש במגשר?

למתווך אין כוח להחליט מי מנצח או מפסיד. תפקידו של המגשר הוא לסייע לצדדים למצוא הסכם ששניהם יכולים לחיות איתו. המגשר גם עוזר להנחות את המשא ומתן ומקל על התקשורת בין הצדדים כדי שיוכלו לעבוד יחד בפתרון המחלוקת ביניהם.

הגישור שימש במשך מאות שנים כדי לפתור סכסוכים, אך הוא נלקח רק לאחרונה כנוהג פורמלי בחברה המערבית.

אחת הסיבות לכך שמומלץ גישור נדל"ן על פני ליטיגציה, במיוחד בתיקי היי-טק ונדל"ן, היא משום שהוא מסייע בהפחתת עלויות משפטיות ומספק פתרון מהיר יותר לסכסוכים.