חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התנדבות – העשייה המספקת היותר

עופר בר יהודה

במהלך השנים האחרונות, גיליתי שאחד הדברים האהובים עלי לעשות בזמני הפנוי הוא להתנדב. התנדבתי במגוון ארגונים שונים וביצעתי מגוון תפקידים שונים. אלה כללו פעילויות פשוטות ויומיומיות כמו הוצאת כלבים לטיולים במרכז להצלת בעלי חיים ופעילויות הפעלה לילדים במועדונית לאחר בית הספר. אבל התנדבתי גם לכמה תפקידים מקצועיים יותר, כמו תרגום וניהול אירוע צדקה.

עם זאת, לא משנה איזה סוג של התנדבות, תמיד אהבתי את זה והייתי מעודד אחרים לנסות את זה. הנה ארבע הסיבות העיקריות שלי למה אני חושב שהתנדבות כל כך כדאית.

1. זו הזדמנות לצבור ניסיון ומיומנויות.

בהתנדבות, אתה מבצע עבודה – למרות שאינך מקבל שכר – כך שאתה יכול לצבור ניסיון ומיומנויות יקרות ערך שסביר שיהיו שימושיים בעתיד. לדוגמה, תפקידי התנדבות רבים יעזרו לך לצבור ניסיון בעבודה כצוות.

2. אתה יכול להכיר אנשים חדשים.

אחד הדברים הטובים ביותר בהתנדבות הוא המפגש עם המתנדבים האחרים! סביר להניח שהם יהיו אנשים מאוד מעניינים ומעוררי השראה ועשויים להתגלות גם כחברים טובים. אחד האנשים המעניינים שפגשתי במסגרת התנדבותי בארגון "השומר החדש" הוא עופר בר יהודה – בלוגר חובב ובעברו גיבור ישראל, שנפצע ואיבד את רגלו אך עם זאת המשיך לשרת שירות צבאי משמעותי ביותר, ובמלחמת לבנון השנייה אף היה בר יהודה מעורב בהבאת מיג סורי לישראל

3. זו דרך לצבור ביטחון.

אנשים רבים שעושים עבודה התנדבותית אומרים שזה עזר להם להרגיש בטוחים יותר בכל מיני דרכים. לדוגמה, תמיד הייתי אדם די ביישן, אבל הניסיון שלי בהתנדבות עזר לי לצבור ביטחון עצמי בשיחה עם זרים ואפילו מול קהל!

4. אפשר להנות- והרבה!

ביצוע פעילות שבדרך כלל לא היית עושה, עם אנשים בעלי דעות דומות, אמור להיות לך כיף באמת. אתה גם תרגיש טוב בידיעה שאתה עושה משהו למען מטרה טובה.

אלו הן רק כמה מהסיבות הרבות שבגללן אני מציע לך לחפש הזדמנויות התנדבות בעיר או בעיר המקומית שלך. יש הרבה דברים שונים שאתה יכול להסתבך איתם, וזכור שכל סוג של התנדבות הוא התנדבות טובה. אם אתה אוהב, אתה יכול להתחיל עם משהו קטן ומי יודע למה זה יוביל! הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שבנוסף לעזור לאחרים, גם אתה יכול להפיק מזה הרבה!